Вчені з Мексики вирішили проблему Вассермана-Вольфа - Технології - dt.ua

Вченим вдалося вирішити оптичну проблему віком дві тисячі років

12 серпня, 2019, 13:00 Роздрукувати

Вперше проблему Вассермана-Вольфа описали ще в Стародавній Греції.

Дослідникам вдалося вирішити проблему Вассермана-Вольфа © Naked Science

Вченим з Національного автономного університету Мексики і Монтеррейского технологічного інституту вдалося вирішити проблему Вассермана-Вольфа, яка вперше була описана ще дві тисячі років тому. Тоді вчений Діокл помітив, що при спостереженні в пристрій, оснащений оптичними лінзами, краї виглядають більш розмитими, ніж центр, повідомляє Naked science.

Аналітично цю проблему описали тільки у  1949 році, тоді вона і отримала назву Вассермана-Вольфа. Сформулювавши проблему, Вассерман і Вольф знайшли її рішення: використовувати дві асферичні суміжні поверхні. Це дозволило усунути розмиття зображення по краях. Але створення таких лінз виявилося дуже дорогим і ефективним далеко не для всіх програм.

Тепер же дослідники знайшли рішення цієї проблеми для об'єктів будь-якого розміру. Їхній метод заснований на описі способів, в яких форма другої асферичної поверхні повинна бути задана першої поверхні поряд з відстанню між об'єктом і його зображенням.

Після отримання рішення у вигляді великої математичної формули вчені завантажили дані нової моделі в комп'ютерний симулятор. У результаті з'ясувалося, що на основі нової математичної моделі можна проводити лінзи, точність яких становить 99,999999999999%. Дослідники припускають, що формула може бути використана для створення окулярів, контактних лінз, телескопів, біноклів та мікроскопів.