Вчені вилікували щурів від алкоголізму за допомогою лазера - Технології - dt.ua

Вченим вдалося "вимкнути" алкогольну залежність у щурів

23 березня, 15:06 Роздрукувати

Дослідники розстріляли клітини мозку тварин за допомогою лазера.

Щурів вдалося вилікувати від алкогольної залежності

Вчені з Інституту Скріппс у Каліфорнії змогли вилікувати щурів від алкоголізму. Як повідомляє ВВС, для цього дослідники розстріляли клітини мозку тварин, які відповідають за залежність, за допомогою лазера.

Наголошується, що лікування виявилося настільки ефективним, що вчені порівнюють його з "відключенням" тяги до алкоголю. "Особливо вражає те, що нам вдалося взяти під контроль саму мотивацію споживання алкоголю в істот з серйозною залежністю - просто натиснувши на вимикач", - заявив один з авторів дослідження Олів'є Джордж.

За його словами, дослідники вживили в мозок оптоволокно і включили лазер, який блокує конкретні нейрони. Це дозволило не тільки різко знизити споживання алкоголю, але і фізичні прояви синдрому відміни.

Відразу декілька досліджень свідчать про те, що головну роль у виникненні і підтримці залежності грає невеликий кластер нервових клітин (СеА або центральне ядро мигдалеподібного тіла). У разі хронічного споживання алкоголю нормальний зв'язок між цими нейронами руйнується - і у пацієнта починає розвиватися синдром відміни. Попередні дослідження показували, що активація CeA у щурів-алкоголіків призводить до того, що вони різко починають більше пити.

У ході нового дослідження вчені випробувати зворотний ефект і заблокувати роботу цих нейронів за допомогою лазера. Теорія виявилася правильною і щури не тільки почали менше пити, але й не виявляли ознак болючою абстиненції.