Новини науки - Вченим вдалося розшифрувати найдавнішу ДНК людини - Технології - dt.ua

Вченим вдалося розшифрувати найдавнішу ДНК людини

14 вересня, 2015, 15:50 Роздрукувати

Дані дослідження показують, що рід Homo відокремилася в окрему групу набагато раніше, ніж вважалося до цього.

Вченим вдалося розшифрувати найдавнішу ДНК людини

Німецькі вчені змогли розшифрувати ДНК, яка була витягнута зі скам'янілостей, вік яких оцінюється в 300-400 тисяч років. Результати досліджень ДНК, яка є найдавнішою з усіх раніше знайдених, можуть відсунути дату появи предків неандертальців і сучасної людини на кілька тисяч років.

У середині 1990 років вчені виявили тисячі кісток і зубів, які належали 28 індивідуумам в іспанському могильнику Ущелина кісток. Зуби, щелепи та великі порожнини носа знайдених останках вказували на те, що скам'янілості належать виду людей, близькому до неандертальців тому спочатку вчені визначили скам'янілості як належні гейдельбергскій людині.

Дослідження, проведені в 2013 році, показали, що мітохондріальна ДНК (мтДНК) останків показала багато спільного з мтДНК денисівців – іншого виду стародавніх людей, про яких вченим на даний момент відомо дуже мало. У результаті подальших досліджень учені просканували ДНК, одержану з частини ноги, і виявили, що в ній набагато більше алелей неандертальців, ніж денисівців.

Читайте також: Нова методика вивчення ДНК допомогла генетикам досліджувати єгипетські мумії

Отримані результати означають, що предки неандертальської людини відокремилися від основного стовбура Homo (у тому числі денисівців) дуже рано (хоча при пізніших контакти мали місце обмежені випадки схрещування). Крім того, вчені стверджують, що предки Homo sapiens розійшлися з предками неандертальців і денисовців приблизно 550 - 765 тисяч років тому, що від 100 до 400 тисяч років раніше, чим думали вчені. Настільки давнє виділення предків людини розумної в окрему групу змушує переглянути сучасні уявлення про еволюцію людини і її розселення по планеті.

Раніше повідомлялося про те, що антропологи виявили невідомий раніше вид стародавньої людини.

За матеріалами: Lenta.ru /