Вченим вдалося "розчинити" ракові пухлини у мишей

Вченим вдалося "розчинити" ракові пухлини у мишей Вченим вдалося повністю видалити пухлини у мишей
Розроблений дослідниками препарат вводиться безпосередньо в пухлину.

Вчені з Стенфордського університету заявили про те, що їм вдалося повністю знищити ракові пухлини у лабораторних мишей за допомогою ін'єкції двох препаратів, які стимулюють роботу імунної системи організму. Про свою розробку дослідники повідомили в журналі Science Translational Medicine.

Вчені скомбінували два типи з'єднань. Перший - CpG-олігонуклеотид (короткий фрагмент ДНК), що з'єднується з толл-подібним рецептором 9 (TLR9). TLR9 посилює експресію рецептора OX40 на Т-лімфоцитах: цей рецептор забезпечує поділ і виживання Т-клітин, а також виробництво цитокінів - пептидних молекул, що регулюють взаємодії між клітинами. Другий агент препарату - антитіла до рецептора OX40. Цей компонент стимулює активність Т-клітини, змушуючи її атакувати пухлину. Оскільки "суміш" вводять в саму пухлину, речовини активують тільки Т-лімфоцити, пов'язані з нею. Для однієї ін'єкції необхідно близько мікрограма препарату.

У випробуваннях використовували 90 мишей, організм яких штучно ввели клітини лімфоми. У кожної миші утворилося дві пухлини - біля правого і лівого плеча. Тварини отримали ін'єкції в одну з пухлин. Після ін'єкції пухлини почали зменшуватися, для 87 тварин з 90 лікування пройшло успішно з першої спроби. При цьому зменшувалася не тільки пухлина, у яку зробили ін'єкцію, але і друга, незачеплена. Трьом мишам, що залишилися, терапія допомогла з другої спроби. Подальші досліди показали, що метод працює для мишей з меланомою і пухлинами молочної залози і товстої кишки.

У подальшому дослідники мають намір повторити експеримент на людях.

Раніше повідомлялося про те, що українські вчені винайшли протираковий засіб на основі чорних антарктичних дріжджів Nadsoniela nigra. Дослідження українських вчених-мікробіологів можуть допомогти в боротьбі з раком.