Рак - Вченим вдалося розчинити ракові пухлини у мишей - Технології - dt.ua

Вченим вдалося "розчинити" ракові пухлини у мишей

1 лютого, 2018, 18:14 Роздрукувати

Розроблений дослідниками препарат вводиться безпосередньо в пухлину.

Вченим вдалося повністю видалити пухлини у мишей

Вчені з Стенфордського університету заявили про те, що їм вдалося повністю знищити ракові пухлини у лабораторних мишей за допомогою ін'єкції двох препаратів, які стимулюють роботу імунної системи організму. Про свою розробку дослідники повідомили в журналі Science Translational Medicine.

Вчені скомбінували два типи з'єднань. Перший — CpG-олігонуклеотид (короткий фрагмент ДНК), що з'єднується з толл-подібним рецептором 9 (TLR9). TLR9 посилює експресію рецептора OX40 на Т-лімфоцитах: цей рецептор забезпечує поділ і виживання Т-клітин, а також виробництво цитокінів — пептидних молекул, що регулюють взаємодії між клітинами. Другий агент препарату — антитіла до рецептора OX40. Цей компонент стимулює активність Т-клітини, змушуючи її атакувати пухлину. Оскільки "суміш" вводять в саму пухлину, речовини активують тільки Т-лімфоцити, пов'язані з нею. Для однієї ін'єкції необхідно близько мікрограма препарату.

У випробуваннях використовували 90 мишей, організм яких штучно ввели клітини лімфоми. У кожної миші утворилося дві пухлини — біля правого і лівого плеча. Тварини отримали ін'єкції в одну з пухлин. Після ін'єкції пухлини почали зменшуватися, для 87 тварин з 90 лікування пройшло успішно з першої спроби. При цьому зменшувалася не тільки пухлина, у яку зробили ін'єкцію, але і друга, незачеплена. Трьом мишам, що залишилися, терапія допомогла з другої спроби. Подальші досліди показали, що метод працює для мишей з меланомою і пухлинами молочної залози і товстої кишки.

У подальшому дослідники мають намір повторити експеримент на людях.

Читайте також: Китайські вчені виростили дітям вушні раковини на основі їхніх власних клітин

Раніше повідомлялося про те, що українські вчені винайшли протираковий засіб на основі чорних антарктичних дріжджів Nadsoniela nigra. Дослідження українських вчених-мікробіологів можуть допомогти в боротьбі з раком.

Випуск №1288, 28 березня-3 квітня Архів номерів | Останні статті < >