Вченим вдалося порушити закон Архімеда

Вченим вдалося порушити закон Архімеда Фізики змогли порушити закон Архімеда © Phys.org
Фізики змогли "заморозити" бульбашку повітря в рідині.

Фізики змогли порушити закон Архімеда. У ході дослідження вчені "заморозили" бульбашку повітря в рідині, не давши їй піднятися до поверхні, повідомляється в статті, опублікованій в журналі Phys.org.

Під час утворення бульбашок в природних умовах, неможливо контролювати їхній діаметр і положення в просторі. Під час нового дослідження вчені встановили, що при радіусі заокруглення кінчика електрода в діапазоні від одного нанометра до одного мікрометра, і при певній частоті та амплітуді струму бульбашки з'являються в одному і тому ж місці на вістрі наноелектрода.

Крім того, дослідникам вдалося також "заморозити" бульбашку в одному місці за допомогою різкого підвищення частоти струму. Виявилося, що навіть якщо після цього рухати електрод, бульбашка буде незмінно перебувати над ним.

Незважаючи на зовнішню нерухомість бульбашки, молекули в ньому перебували у постійному русі. На її поверхні весь час з'являлися молекули водню і кисню, вони ж входили до неї крізь нижню плівку і виходили крізь верхню.

Раніше вчені з Інституту Ланжевена в Парижі продемонстрували метод, який дозволяє розгорнути хвилі назад і змусити їх рухатися у зворотний бік, відновивши геометрію джерела.