Новини науки - Вченим вдалося перетворити бактерію на записуючий пристрій - Технології - dt.ua

Вченим вдалося перетворити бактерію на записуючий пристрій

24 листопада, 2017, 12:41 Роздрукувати

Бактерія здатна записувати дані моніторингу у власну ДНК.

Бактерія записує дані у власну ДНК

Вчені за допомогою генної модифікації CRISPR/Cas "доповнили" бактеріальні клітини системою запису стану навколишнього середовища. Про свою розробку дослідники повідомили в журналі Science.

Вчені модифікували бактерії так, щоб ті реагували на зміни якого-небудь фактора середовища – наприклад, вмісту в ній фруктози або міді – синтезуючи короткі фрагменти ДНК плазміди. Також і система CRISPR/Cas була модифіковано так, що поява великого числа таких плазмід фіксувалася в бібліотеці CRISPR. Якщо, наприклад, міді було недостатньо, то клітина синтезувала інші плазміди, які "зберігалися" у CRISPR замість "сигнальних".

"Цей підхід забезпечив стабільний запис протягом багатьох днів і точну реконструкцію показників і часу за рахунок секвенування послідовності CRISPR", – заявили дослідники.

Вчені стверджують, що якщо таку бактерію проковтне пацієнт, вона зможе записати всі зміни, з якими зіткнеться, пройшовши через весь травний тракт.