Китайські вчені отримали потомство від двох самців - Новини IT і науки - dt.ua

Вченим вдалося отримати потомство від одностатевих мишей

12 жовтня, 13:09 Роздрукувати

Дослідники отримали потомство від двох самок і двох самців.

Вчені отримали потомство від двох самців © Naked Science

Вчені з Китайської академії наук вперше вивели ГМ-мишей від одностатевих батьків: однієї пари самців і пари самок. Як підкреслює Naked science, у ссавців не відомо жодного виду, який здатний до розмноження без статевих клітин самця. Перешкоджають розвитку таких ембріонів особливості роботи батьківського ДНК.

У ході ж нового дослідження вчені виділяли гаплоїдний ("одинарний") геном у двох самок мишей, після чого використовували ГМ-технологію CRISPR для точкового включення трьох пригнічених генів, важливих для розвитку стовбурових клітин. Модифіковані молекули ДНК пересаджували в донорські яйцеклітини, а їх — самкам мишей, які служили сурогатними матерями. За словами вчених, з 210 підготовлених таким чином ембріонів 14% формувалися нормально і призвели до появи здорових і навіть здатних до нормального розмноження нащадків.

А от з отриманням потомства від двох самців у дослідників виникли проблеми. Вченим довелося редагувати активність уже шести генів — з 1023 модифікованих ембріонів тільки 1,2% дотягли до народження. Проте миші, що з'явилися на світ, були вдвічі крупнішими звичайних і гинули незабаром після народження. Змінивши експеримент, вчені визначили і "відрегулювали" вже сім генів ДНК обох батьків, однак і в цьому випадку пара народжених мишей прожила менше 48 годин.