Вимирання мезозойської ери виявилося пов'язано з вулканами - Технології - dt.ua

Вчені звинуватили у вимиранні мезозойської ери вулкани

8 квітня, 12:52 Роздрукувати

Різке потепління перед початком Юрського періоду було пов'язано з ростом концентрації вуглекислого газу в атмосфері.

Вулкани виявилися "винними" у вимиранні часів мезозою

Вчені з Університету Падови заявили про те, що масове вимирання мезозойської ери було пов'язане з активністю вулканів, яка призвела до кліматичних змін і підкислення вод Світового океану. На це вказують високі концентрації вуглекислого газу магматичного походження в зразках базальту з Центрально-Атлантичної магматичної провінції, повідомляє N+1.

Різке потепління на початку Юрського періоду призвело до загибелі великої кількості живих істот. За допомогою аналізу викопних карбонатних порід вчені з'ясували, що воно було викликане зростанням концентрації вуглекислого газу в атмосфері. Воно призвело до підвищення температури повітря і підкислення вод за рахунок кислотних дощів. Але ось причини зростання концентрації газу поки встановлені не були.

У ході дослідження вчені вивчили 200 зразків магматичних порід з застиглих потоків лави на території Португалії, Марокко, США і Канади. Дослідникам вдалося довести наявність вуглекислого газу в цих породах і розрахувати, що виверження вулканів у Тріасовому періоді вивільнили в атмосферу близько 105 гігатонн вуглекислого газу. Кожен магматичний імпульс Центрально-Атлантичної магматичної провінції приводив до викидів вуглекислого газу в кількості, яку можна порівняти з усією прогнозованою антропогенного емісією за XXI століття.

Вулканічна активність, таким чином, стала головним джерелом надходження вуглекислого газу в атмосферу і перебудувала планетарний цикл вуглецю, що склався в ту епоху. Це спровокувало глобальне потепління і підвищення кислотності вод Світового океану, які спричинили масові вимирання живих організмів.