Вчені звинуватили астероїд, який вбив динозаврів, у загибелі лісових птахів

Вчені звинуватили астероїд, який вбив динозаврів, у загибелі лісових птахів Падіння астероїда на Землю вбило не тільки динозаврів, але і лісових птахів © The Guardian
Птахи загинули в ході лісових пожеж.

Вчені з США, Великої Британії і Швеції заявили про те, що астероїд Чиксулуб, який впав на Землю 66 мільйонів років тому, не тільки привів до вимирання динозаврів, але також погубив лісових птахів. На думку дослідників, в лісових пожежах, які стали наслідком падіння астероїда, загинули птахи, що жили в лісах. Як повідомляє N+1, до таких висновків учені дійшли після вивчення скам'янілостей рослин і птахів у відкладах епохи мел-палеогенового вимирання. У них не було залишків деревних птахів і дерев, але збереглися сліди існування наземних птахів.

У ході дослідження вчені вивчили скам'янілості рослин і птахів з відкладень в США (у Північній Дакоті і Колорадо) і Нової Зеландії, датованих кордоном крейдового і палеогенового періодів.

Автори виявили у відкладеннях залишки згорілих дерев, а потім спори папороті, які одними з перших почали заселяти місця згарищ. Виявилося також, що у відкладеннях, датованих часом катастрофи, пропали скам'янілості давніх лісових птахів. Але дослідники виявили скам'янілості птахів, що гніздували на землі. У них були міцні довгі ноги, як у сучасних дрохв або страусів (автори роботи виміряли кістки нижніх кінцівок давніх птахів). Як припустили вчені, деревні птахи знову з'явилися пізніше, вже в кайнозойську еру. Це підтверджують і результати предковой реконструкції, яку зробили дослідники. Судячи за ними, останній загальний предок сучасних птахів жив на землі, а не на деревах.

Раніше повідомлялося про те, що вчені представили нову версію загибелі динозаврів. На думку вчених, падіння астероїда на мексиканському півострові Юкатан спричинило масштабні виверження вулканів на території сучасної Індії. Значна кількість вуглекислоти і сірководню в результаті даних вивержень потрапили в атмосферу і світовий океан, що призвело до справді глобальної катастрофи.