Рак - Вчені використовували модифікований для боротьби з раком мозку - Технології - dt.ua

Вчені зупинили розвиток пухлини мозку за допомогою модифікованого вірусу

27 червня, 2018, 14:12 Роздрукувати

Зменшення пухлини дозволило продовжити життя пацієнтів.

Модифікований вірус зменшив пухлину мозку

Вчені з Универаитета Дьюка використали модифікований поліовірус для боротьби з найбільш агресивною формою раку мозку – гліобластомою. В результаті дослідникам вдалося істотно зменшити розмір злоякісного утворення і продовжити життя пацієнтів, повідомляє Naked science.

Поліомієліт — спинномозковий параліч — виникає, коли поліовірус, що потрапив в організм, зв'язується з білком CD155 (поліовірусним рецептором) на поверхні клітин. Відомо, що в пухлинних тканинах може виникати надекспресія CD155: на поверхні ракових клітин з'являється надмірна кількість цього білка.

Дослідники створили непатогенну модифікацію поліовіруса, яка отримала назву PVSRIPO. Препарат вводили безпосередньо в пухлину за допомогою тонкої трубки. Модифікований вірус ефективно розпізнає CD155 і сприяє некрозу злоякісних клітин, але не вражає здорові. Також введення PVSRIPO стимулює активність імунної системи, змушуючи її клітини боротися з пухлиною.

У дослідженні вчених взяв участь 61 пацієнт з рекурентною формою гліобластоми. 21% пацієнтів, які пройшли таку терапію, змогли прожити більше трьох років. В контрольній групі зі 104 людей з тим же захворюванням, які лікувалися стандартними методами, таку тривалість життя зафіксували лише у 4%.

Двоє пацієнтів, які отримали лікування за допомогою препарату, залишаються живі через шість років після випробування. У них був рецидив гліобластоми, повторне введення препарату також виявилося ефективним.