Новини науки - Вчені зняли на відео розвиток ембріона миші в перші три дні - Технології - dt.ua

Вчені зняли на відео розвиток ембріона миші в перші три дні

16 грудня, 2015, 14:10 Роздрукувати

На відео представлені перші шість поділів клітин.

Вчені простежили за розвитком ембріона миші © N+1

Вчені Європейської молекулярно-біологічної лабораторії вперше змогли записати на відео розвиток ембріона миші від зиготи до бластоцисти. Отримані дані показали, що визначення долі клітин відбувається вже на стадії 16 клітин. Результати своїх досліджень вчені опублікували в журналі Nature Methods.

Для проведення досліджень вчені використовували техніку мікроскопії світлового листа. Вона полягає в тому, що через досліджуваний зразок пропускається потік (лист) світла. При цьому детектор розташований перпендикулярно площині світлового потоку і отримує зображення оптичного зрізу зразка. Такий підхід дозволяє одночасно пропускати меншу кількість світла через зразок, що менше пошкоджує живі клітини. Однак, розмістити в такому мікроскопі ембріон ссавця досі було неможливо, оскільки було необхідно особливим чином фіксувати зразок.

Читайте також: Сучасний вигляд птахів був сформований в результаті падіння астероїда - вчені

Вчені модифікували положення зразка у пристрої, в результаті чого змогли помістити в мікроскоп ембріони генетично модифікований мишей, ядра яких позначили флуоресцентним білком. Вчені зняли відео, на якому відбувається розвиток ембріона протягом перших шести клітинних поділів — до стадії 64 клітин.

У ході дослідження ембріони не постраждали — після зйомок вони були пересаджені сурогатним матерям і народилися здоровими. Автори дослідження стверджують, що нову техніку можна буде застосувати також і до інших біологічних зразків, підтримуваним в культурі.

Раніше вчені простежили в реальному часі за тим, як гриби криптококи вражають головний мозок личинки риби даніо-реріо. Весь тривалий процес зараження був знятий вченими на відео. За допомогою експерименту вчені сподіваються описати динаміку розповсюдження небезпечного захворювання всередині організму.

Випуск №27, 13 липня-19 липня Архів номерів | Зміст номеру < >