Вчені знайшли в найбільшому ударному кратері Європи сліди невідомих організмів

Вчені знайшли в найбільшому ударному кратері Європи сліди невідомих організмів Ударний кратер утворився 400 мільйонів років тому © Википедия
Ударні кратери можуть бути місцем проживання організмів і на інших планетах.

Вчені з Ліннеус Університету в Швеції заявили про те, що найбільший метеоритний кратер в Європі, ударна структура Сільян, є домом для невідомих мікроорганізмів. Як повідомляє Phys.org, дослідники вважають, що ударні кратери можуть бути місцем проживання організмів і на інших планетах.

На Землі життя можна знайти не тільки на її поверхні, але і глибоко під нею. Умови для розвитку так званої глибокої біосфери на нашій і, можливо, інших планетах могли створити падіння метеоритів та інші подібні події. Вони приводили до інтенсивного розриву кори і циркуляції рідини, необхідної для підтримки життя. На небесних тілах, які є геологічно мертвими, ударні кратери можуть бути єдиними регіонами зі сприятливими для життя умовами.

Сільян – це ударний кратер діаметром більше 50 метрів, який був утворений близько 400 мільйонів років тому. У ході дослідження вчені вивчили породи які залягали на великій глибині під кратером, і виявили в них кристали карбонату кальцію і сульфідів. Аналіз хімічного складу показав, що мінерали виникли в результаті мікробної активності. Стародавні мікроорганізми виділяли і поглинали метан, а також відновлювали сульфати в сульфіди.

За словами дослідників, мінерали сформувалися в проміжку між 80 і 22 мільйонами років тому. Це означає, що мікроорганізми прожили в кратері ще 300 мільйонів років після удару. Ймовірно, що вони оселилися там після того, як температура розплавлених порід досягла оптимальних значень. Саме місце удару стало сприятливим для життя, оскільки органічні речовини, в тому числі вуглеводні, поширилися по всьому кратера.

Раніше експериментальний марсохід Zoë виявив в пустелі Атакама бактерії, деякі з яких виявилися невідомі науці і здатні вижити в умовах Червоної планети. Бактерії виявилися пристосовані до екстремально посушливого клімату.