У мозку людини знайдені нейрони часу - Технології - dt.ua

Вчені знайшли в мозку людини "клітини часу"

14 березня, 17:11 Роздрукувати

Раніше подібні клітини були виявлені у щурів.

У мозку знайдені клітини, що відповідають за сприймання коротких проміжків часу © New Scientist

Вчені з Університету Торонто виявили у мозку людини клітини, які відповідають за сприймання коротких проміжків часу. Як повідомляє Naked science, раніше подібні нейрони були знайдені в гіпокампі щурів.

У 2016 році дослідники з Португалії показали, що дофамінергічні нейрони чорної субстанції можуть регулювати суб'єктивне сприйняття часу. При їхній активації миші недооцінювали часовий проміжок між стимулами, а при інактивації – переоцінювали.

У ході нового дослідження вчені використали дані, опубліковані у попередніх роботах, які показували, що в мозку щурів є підполе СА1, нейрони якого активуються в короткий часовий інтервал, який обчислюється секундами, між подіями. Вони припустили, що у людини повинна бути схожа система в мозку. Щоб перевірити це, вони поставили експеримент.

У дослідженні вчених взяли участь 18 добровольців, які запам'ятовували чотири різні послідовності картинок, кожна з яких тривала дев'ять секунд. При цьому, послідовності відрізнялися як за змістом картинок, так і за інтервалами між ними. Експеримент був розділений на три стадії: запам'ятовування, тест на впізнавання і уявне повторення послідовності. Під час останніх двох етапів дослідники проводили сканування мозку добровольців за допомогою МРТ.

Вчені помітили, що в передньому гіпокампі учасників під час пауз відбувалася та ж активність нейронів, що і у щурів в ранньому схожому експерименті. Ці дані, за словами авторів, говорять тільки про фіксацію коротких проміжків між подіями, але вони можуть бути ключем до формування часової шкали для довготривалої пам'яті.