Вчені знайшли в метеориті крижані скам'янілості

Вчені знайшли в метеориті крижані скам'янілості У метеориті колись були присутні шматочки водяного льоду © N+1
Дослідники вважають, що лід потрапив туди з протопланетного диска.

Астрономи виявили в складі метеорита Acfer 094, який впав в Алжирі, незвичайні поруваті області. На думку дослідників, вони з'явилися після випаровування водяного льоду, який потрапив у метеорит з протопланетного диска, що обертався навколо Сонця, повідомляє N+1.

Метеорит масою 82 грами був знайдений в Алжирі в 1990 році, він відноситься до вуглецевих хондритів. Такі об'єкти вважаються уламками найбільш давніх і примітивних астероїдів і можуть бути використані для пошуку в них льоду або часток пилу. У ході дослідження вчені проаналізували два зразки метеорита розміром 25×25×30 мікрометрів.

Виявилося, що зразки складаються в основному з крупнозернистих хондр, включень, які багаті кальцієм і алюмінієм, і різних мінеральних фрагментів, укладених в дрібнозернисту матрицю, яка містить частинки аморфних і кристалічних силікатів субмікрометрових і мікрометрових розмірів, а також сульфідів заліза і нікелю.

Крім того, вчені знайшли кілька дуже пористих областей з масштабами в декілька десятків мікрометрів, які отримали позначення UPL-області (UltraPorous Lithology), об'ємні щільності яких становлять від 1,6 до 1,9 грам на кубічний сантиметр, що набагато менше отриманого значення об'ємної щільності навколишнього матриці, що дорівнює 2,4 грам на кубічний сантиметр. При цьому сама матриця складається в основному з мінералів, подібних до філосилікатів, що утворюються в присутності води

На думку дослідників, спочатку пори були заповнені водяним льодом, який потрапив туди в ході формування батьківського тіла. Потім лід випарувався або розтанув під дією нагрівання.

Раніше вчені з Арізонського державного університету вивчили метеорит, який впав на житловий будинок в Коста-Ріці, і з'ясували, що в його склад входять несподівані "подарунки" з космосу.