Вчені заявили про виявлення біосигнатур у марсіанському метеориті - Технології - dt.ua

Вчені знайшли в марсіанському метеориті можливі сліди мікробів

6 квітня, 14:35 Роздрукувати

Біосигнатури знайдені в метеориті, який знайшли Антарктиці в 1970-х роках.

У метеориті знайдені мікробні структури © Naked Science

Група вчених з Науково-дослідного центру астрономії і наук про Землю в Будапешті заявила про те, що в марсіанському метеориті ALH-77005, який був знайдений в Антарктиді, міститься безліч мінералізованих біосигнатур. Як повідомляє Naked science, вони включають в себе коккоподібних, ниткоподібні структури і органічний матеріал.

Ахондритовий метеорит був знайдений у кризі в області пагорбів Аллана під час полярної місії Японського національного інституту 1977-1978 років. Він має круглу форму, його поверхня частково згоріла, а потім її відполірував вітер. На думку дослідників, його вік становить 175 мільйонів років, а космічні промені впливали на нього близько трьох мільйонів років.

У ході дослідження вчені проаналізували тонкий шар ALH-77005 за допомогою оптичної та FTIR-ATR-мікроскопії. Вони змогли зареєструвати присутність коккоподібних і ниткоподібних структур (ймовірно, утворених мікробами, що окислюють залізо), органічний матеріал і біогенні мінерали на зразок феррігідріта, гетиту і гематиту.

"Інші ознаки біогенності ALH-77005 включають сильну негативну δ13C, а також збагачення залізом, марганцем, фосфором і цинком в сценарії, що підтримує ударне плавлення. Наше дослідження припускає присутність на Марсі мікробного посередництва ", - заявили дослідники.