Вчені знайшли у шизофренії та аутизму спільний ген

Вчені знайшли у шизофренії та аутизму спільний ген Вчені виявили загальний ген у шизофренії та розладів аутистичного спектру © New Scientist
Дослідники склали список генів, які підвищують ризик розвитку шизофренії.

Вчені з Університету Вандербільта визначили більше 100 генів, які сприяють розвитку шизофренії у людини. Один з них виявився відповідальний за розлади аутичного спектру, повідомляє Naked science.

Шизофренія – це психічне захворювання, що характеризується порушеннями мислення, сприйняття, емоцій і самосприйняття людини. Симптоми найчастіше проявляються між 16 і 30 роками, до них відносять галюцинації, маревні стани, апатію.

Тепер вчені спробували визначити гени, які відповідальні за розвиток шизофренії. Вони грунтувалися на Дослідженні геномної асоціації, яке визначило більше сотні локусів, асоційованих з шизофренією. Складність в тому, що самі гени, що підвищують ризик, можуть розташовуватися не в певних локусах, а інших місцях хромосом. Завдання вчених полягало в тому, щоб визначити зв'язок локусів з такими генами.

Автори розробили обчислювальну структуру під назвою "Інтегральний селектор генів ризику", яка ґрунтується на Байєсівському виведенні. Таким чином вони виділили гени, які з високим ступенем імовірності підвищують ризик розвитку захворювання. Багато з них перебували далеко від місць локусів.

Всього дослідники виділили 104 гена, деякі з яких кодують білки, націлені на інші психічні захворювання. Крім того, активність одного з генів була помічена при розвитку розладів аутистичного спектру. У майбутньому дослідники мають намір вивчити вплив цих генів під час внутрішньоутробного розвитку, що допоможе розробити превентивні заходи.

Раніше вчені встановили, що імунні клітини мозку людей, хворих на шизофренію, які є більш активними, ніж у людей без захворювання, і ця активність з'являється ще до того, як розлад починає розвиватися.