Вчені знайшли спосіб захистити тасманських дияволів від заразного раку

Вчені знайшли спосіб захистити тасманських дияволів від заразного раку Популяції тасманських дияволів загрожує заразний рак
Дослідникам вдалося виростити стовбурові клітини тварин.

Біологи вперше виростили стовбурові клітини тасманських дияволів у лабораторії, що допоможе їм створити вакцину від заразного раку, через який ці тварини вимирають. Про свою розробку дослідники повідомили в журналі Stem Cells and Development.

У середині 1990 років серед тасманських дияволів поширилася химерна хвороба DFTD, збудником якої виступали ракові клітини, що вражали морду тварини. У 2007 році вчені зловили в західній частині острова диявола на ім'я Седрік, який імовірно мав імунітет до раку-"вбивці" на генетичному рівні. Проте у 2010 році хворого Седріка довелося умертвити.

Генетичний аналіз, проведений у 2013 році, показав, що всі сучасні лінії DFTD походять від єдиного штаму ракових клітин, що зародилися в тілі одного з дияволів на початку 1990 років.

За словами дослідників, стовбурові клітини можна використовувати для боротьби з раком як опосередковано, використовуючи їх для відновлення пошкоджених тканин, так і безпосередньо, змушуючи їх перетворюватися на імунні клітини та інші тільця, атакуючі рак і знищують всі його сліди в організмі.

Проблема полягала в тому, що всі існуючі методики перепрограмування і розмноження стовбурових клітин були створені для людини та інших плацентарних тварин, а не для сумчастих істот, таких як тасманський диявол, чиї предки відділилися від загального древа еволюції ссавців 166 мільйонів років тому.

Тепер же дослідникам вдалося вирішити цю проблеми і виростити повноцінні стовбурові клітини тасманських дияволів в лабораторії. Як показують перші досліди, стовбурові клітини дияволів зберігають стабільність протягом 45 поколінь і не втрачають здатність до перетворення на "дорослі" тканини організму. Це, за словами дослідників, дає великі надії на те, що їх можна буде використовувати для боротьби з раком.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили перший випадок "зараження" людини раком. У 41-річного пацієнта були виявлені пухлини, клітини яких були занадто малими для ракових клітин людини. У ході досліджень виявилося, що пухлини були передані людині від паразита. Дослідження вчених показало, що ракові клітини, які виникли в організмі паразита "карликовий ціп'як", перейшли в організм господаря – чоловіка, організм якого був ослаблений ВІЛ-інфекцією.