Вчені знайшли спосіб повернути пам'ять при хворобі Альцгеймера

Вчені знайшли спосіб повернути пам'ять при хворобі Альцгеймера Пам'ять при хворобі Альцгеймера можна повернути
Хвороба призводить не до втрати пам'яті, а до втрати здатності зчитувати її з нейронів.

Нейрофізіологи з Массачусетського технологічного інституту змогли повернути піддослідним мишам, які страждають від ранніх форм хвороби Альцгеймера, спогади про події та речі, які стали недоступними їм в результаті накопичення білкового "сміття" в нейронах. Результати досліджень вчених були опубліковані в журналі Nature.

За словами одного з авторів дослідження, "головний результат нашого експерименту полягає в тому, що ми довели, що подібне можливо. А саме, ми показали, що імовірно втрачена пам'ять насправді все ще присутня в нашому мозку. Головне розуміти, як її можна витягти і змусити людину або тварину згадати забуте".

Вчені довели, що хвороба Альцгеймера спочатку не призводить до втрати пам'яті, а до втрати здатності "витягувати" її з нейронів на ранніх стадіях розвитку захворювання. В ході досліджень вчені спостерігали за гіппокампом мишей і людей, які страждають від хвороби Альцгеймера.

Читайте також: Здатність гідри до відновлення може допомогти при лікуванні хвороб Паркінсона і Альцгеймера

У травні минулого року дослідники навчилися знаходити ділянки мозку, в яких зберігалися певні спогади, тимчасово вилучати їх, а потім відновлювати. Цей експеримент наштовхнув їх на думку, що при хворобі Альцгеймера можна зробити щось подібне.

У ході досліджень вчені поміщали гризунів в два типи кліток: підлога одних била їх струмом, у інших нічого не відбувалося. Здорові миші швидко запам'ятовували, які клітки завдавали їм болю і починали панікувати при наближенні до них. З мишами, хворими на хворобу Альцгеймера, подібного не відбувалося, оскільки вони швидко забували інформацію про перебування в "тортурних" клітках.

Вчені встановили, що активація нейронів за допомогою імпульсів світла призводить до повного відновлення пам'яті у мишей, які страждають від хвороби Альцгеймера: гризуни починали панікувати і завмирати на місці при попаданні в "тортурну" клітку, навіть якщо ударів струмом потім не було.

Висновки вчених свідчать, що хвороба Альцгеймера на ранніх стадіях дозволяє у подальшому отримати пам'ять з клітин мозку.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили випадки зараження хворобою Альгеймера. Хвороба була занесена в організм разом з гормонами росту людини. Таким чином розслідування встановило, що медичні процедури можуть бути джерелом зараження смертельною хворобою, яка до цього вважалася незаразною.