Вчені знайшли спосіб поліпшити пам'ять і зменшити деградацію при хворобі Альцгеймера Молекулярний активатор здатний допомогти при хворобі Альцгеймера
Дослідники успішно застосували молекулярний активатор при лікуванні нейродегенеративних захворювань.

Випускниця Університету Пердью Кеті Крайнак і виконавчий директор стартапу Neurodon опублікували дослідження, в якому розповіли про невеликий молекулярний активатор SERCA, здатний поліпшити пам'ять і когнітивні здібності. Дослідники заявили про здатності поліпшити пам'ять і зменшити деградацію при хворобі Альцгеймера, повідомляє Naked science.

У моделях хвороби Альцгеймера активатор SERCA подає надії на зменшення клітинного стресу. Молекула коригує іонно-кальцієвий баланс в клітині і являє собою нову терапевтичну стратегію для розробки медикаментів від нейродегенерації.

"Ми виявили суміш, яка здатна терапевтично уповільнити або навіть зупинити розвиток хвороби Альцгеймера, в той же час вона демонструє можливості подолання кров'яного бар'єру в мозку, надає гарну біодоступність і уникає появи будь-яких побічних ефектів", - заявила Крайнак.

У своєму дослідженні Дав і Крайнак вивчали, як активатор SERCA впливає на нейродегенерацію. Команда зосередилася на пам'яті і когнітивних здібностях, а також масі клітин мозку, стандартних для доклінічних досліджень Альцгеймера.

Автори виявили, що їхня молекула зберегла масу клітин мозку і поліпшила пам'ять в двох випадках. В одному з минулих досліджень активатор SERCA на 60% зменшив мозкові бляшки у хворого хворобою Альцгеймера після закінчення лікування. Нова робота знову підтверджує ці результати, доводячи, що молекула лікує і переважаючі симптоми хвороби.

Раніше вченим вдалося виявити випадки зараження хворобою Альгеймера. Хвороба була занесена в організм разом з гормонами росту людини. Таким чином розслідування встановило, що медичні процедури можуть бути джерелом зараження смертельною хворобою, яка до цього вважалася незаразною.