Старіння - Вченим вдалося звернути старіння у гризунів - Новини IT і науки - dt.ua

Вчені знайшли спосіб обернути старіння тіла

23 липня, 12:08 Роздрукувати

Дослідники навчилися керувати активністю генів в мітохондріях.

Вченим вдалося зістарити і омолодити мишей © N+1

Вчені з Університету Алабами в Бірмінгемі змогли зістарити мишей і повернути цей процес назад, керуючи активністю генів в мітохондріях. Як відзначають дослідники, спостереження процесу омолодження у тварин при відновленні функцій мітохондрій було зроблено вперше. Висновки вчених були опубліковані в журналі Cell Death & Disease.

У ході дослідження вчені внесли в ДНК мітохондрій мишей мутацію, яка зачіпає ген POLG, що кодує фермент ДНК-полімеразу гамма. Це з'єднання локалізовано в мітохондріях і бере участь у реплікації і репарації мітохондріальної ДНК (мтДНК). Дослідники встановили, що ушкодження POLG викликає порушення функцій мітохондрій, зокрема, дисфункцію окисного фосфорилювання, що сприяє менш ефективному збереженню енергії. У свою чергу, це призводить до розвитку ознак старіння, зокрема, до появи зморшок і втрати волосся.

Вчені внесли в запліднену яйцеклітину мишей додаткову копію гена POLG з мутацією. Ця дефектна ДНК починає брати участь у виробництві полімерази лише в присутності антибіотика доксицикліну. Доксициклін почали додавати в їжу і воду, споживану гризунами, коли генетично модифіковані тварини досягли віку восьми тижнів. Через два тижні прийому антибіотика у мишей почали проявлятися ознаки старіння. Чорна шерсть стала сивіти і випадати, шкіра почала зморщуватися, а хребет — викривлятися.

Припинення споживання доксицикліну, що блокувало активність мутантної копії POLG, збільшувало вміст мітохондріальної ДНК. Це сприяло ослабленню і майже повному зникненню симптомів старіння у гризунів.