Вчені знайшли причину появи невиліковного раку

Вчені знайшли причину появи невиліковного раку Вчені знайшли причину стійкості ракових клітин до лікування
Дослідники встановили причину резистентності злоякісних клітин до протипухлинних препаратів.

Іспанські вчені з'ясували причину множинної резистентності ракових пухлин до хіміотерапії. Висновки вчених були опубліковані в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Хіміотерапія допомагає боротися з раковими захворюваннями, коли хірургічні операції виявляються марними. Разом з тим, у злоякісних клітин часто виникає резистентність до протипухлинних препаратів. Деякі пухлини стійкі навіть до тих препаратів, які лікарі проти них не використовували.

За словами вчених, вони виявили, що у 10% пухлин товстої кишки та шлунка відсутня молекула TP53TG1. У здорових клітинах вона пригнічує функції білка YBX1. YBX1 потрапляє в ядро клітин і активує сотні онкогенів, які запобігають загибель злоякісних клітин.

У результаті на пухлини перестають діяти не тільки речовини, які зазвичай використовуються в лікуванні цих видів раку, наприклад, 5-фторурацил, оксиплатинум або іринотекана, але і нещодавно розроблені, такі як інгібітори кінази.

Вчені планують розробити препарати, у відповідь на лікування якими не виникає множинна резистентність. Також вони хочуть з'ясувати, чи може активація молекули TP53TG1 відновити чутливість цих пухлин до хіміотерапії.

Раніше повідомлялося про те, що українські вчені винайшли протираковий засіб на основі чорних антарктичних дріжджів Nadsoniela nigra. Дослідження українських вчених-мікробіологів можуть допомогти в боротьбі з раком.

Детальніше про дослідження українських вчених в Антарктиді читайте у статті Лідії Суржик та Володимира Драбчука "Українська Антарктида" для газети "Дзеркало тижня. Україна"