Новини науки - У психіатричних захворювань знайдені однакові гени - Новини IT і науки - dt.ua

Вчені знайшли однакові гени у психіатричних захворювань

22 червня, 14:11 Роздрукувати

Ця теза не підтвердилася для неврологічних розладів.

Психіатричні розлади мають однакові гени

Міжнародна група вчених провела масштабне дослідження генів і фенотипів для того, щоб визначити, чи існують закономірності в розвитку психіатричних і неврологічних захворювань. В результаті у психіатричний захворювань були виявлені однакові гени, але подібна теза не підтвердилася для неврологічних розладів, повідомляє Naked science.

У новій роботі вчені скористалися даними досліджень, присвячених повногеномному пошуку асоціацій. Мета цих досліджень полягає в пошуку асоціацій між геномними варіантами і фенотипічними ознаками. Вони вивчили дані 265 218 пацієнтів з одним з 25 когнітивних порушень. 10 розладів носили психіатричний характер, а 15 — неврологічний. Крім того, вони розглянули відомості про 784 643 людей без діагнозу, які послужили контрольною групою. Вся ця інформація оцінювалася в порівнянні з 17 фенотипами 1 191 588 індивідів.

Аналіз цього масиву даних показав, що багато психіатричних розладів мають однакові ділянки геному. Наприклад, шизофренія продемонструвала генетичну кореляцію з більшістю психіатричних захворювань, таких як обсесивно-компульсивний розлад або біполярний афективний розлад. У той же час неврологічні хвороби цього зв'язку не показали. Дослідники вважають, що вони мають індивідуальні генетичні основи.

Разом з тим, вчені виявили цікавий зв'язок між високими когнітивними здібностями в дитинстві і ризиком розвитку захворювань у майбутньому. Це стосувалося як психіатричних недуг, так і неврологічних.

Читайте також: Вчені будуть діагностувати рідкісні генетичні захворювання за допомогою технології розпізнавання облич

Раніше вчені встановили, що вживання в їжу волоських горіхів впливає на мікрофлору кишечника таким чином, що знижує ймовірність захворювання на колоректальний рак.

Випуск №35, 22 вересня-28 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >