Вчені знайшли новий спосіб продовжити життя

Вчені знайшли новий спосіб продовжити життя Вчені знайшли новий спосіб запобігти старінню © nnm.me
Дослідники виявили фермент, який пов'язаний з процесом старіння.

Вчені з Університету Маршалла встановили, що специфічний фермент, який називається натрій-калієвою аденозинтрифосфатазой, бере участь у циклі генерації активних форм кисню (АФК) і тісно пов'язаний з процесом старіння. Як повідомляє EurekAlert!, дослідники вважають, що цей біохімічний шлях може бути мішенню для антивікових засобів.

У ході дослідження вчені провели експеримент на мишах, який тривав рік. Гризуни харчувалися продуктами, характерними для "західної дієти", яка відрізняється високим вмістом жирів і вуглеводів. Це дозволило зробити ознаки старіння добре помітними, оскільки в клітинах тварин синтезувалася велика кількість кисневих радикалів - сполук, які включають атом кисню і один або декілька неспарених електронів. АФК здатні пошкодити білки, ДНК і ліпіди, а їхній надлишок викликає окислювальний стрес і загибель клітини.

Показано, що у мишей, які отримували ін'єкції pNaKtide - інгібітора шляху NKAL, - знижувалося виробництво АФК і сповільнювалося старіння. Ті ж самі результати були отримані на культурах людських фібробластів - клітин сполучної тканини. У них при стимуляції NKAL збільшувалася експресія маркерів старіння і ступінь пошкодження органел. pNaKtide значно зменшував вираженість цих ознак.

За словами вчених, якщо виявиться, що pNaKtide виявиться безпечним для людського організму, то ця речовина може стати основою для антивікової терапії.

Раніше повідомлялося про те, що вчені знайшли білок, введення якого допоможе зупинити старіння. Випробування на мишах підтвердили, що введення в організм "омолоджуючого" білка помітно покращує фізичний стан тварин. Також у літніх гризунів різко знижувалися шанси померти від серцевих захворювань. Дане відкриття дає людям надію на те, що вони зможуть жити довше.