В Греції знайдено найдавніші останки людини за межами Африки - Технології - dt.ua

Вчені знайшли найдавніші останки людини за межами Африки

11 липня, 12:14 Роздрукувати

Вік знайденого черепа оцінюється в 210 тисяч років.

Вчені знайшли в Греції останки людини віком 210 тисяч років © Naked Science

Вчені виявили найдавніші останки представників Homo sapiens за межами Африки. Як повідомляє ВВС, вік черепа, який був знайдений в печері Апидима в Греції, оцінюється в 210 тисяч років, тоді населяли Європу неандертальці.

Наголошується, що два черепи були знайдені ще в 1970-х роках. Один з них був дуже сильно пошкоджений, а інший – не повний, тому знадобилася комп'ютерна томографія і уран-свинцеве датування, щоб повністю вивчити їх. Більш повний череп належав неандертальцеві, а ось другий - Homo sapiens. Більш того, череп неандертальця виявився набагато молодшим.

На думку дослідників, 210 тисяч років тому до Греції прибули перші люди, але цю популяцію близько 170 тисяч років тому замістили неандертальці.

Вважається, що сучасні люди почали міграцію з Африки приблизно 60 тисяч років тому, дісталися до Євразії і витіснили неандертальців і денисовців. Разом з тим, це була не перша міграція Homo sapiens за межі Африки. Наприклад, в Китаї були знайдені останки людей віком 80 і 120 тисяч років. Більше того, аналіз ДНК вказує на схрещування неандертальців і вихідців з Африки між 219 і 460 тисячами років тому. Але неясно, чи було це Homo sapiens або більш ранні популяції.