Вчені знайшли на Ямайці сліди канібалів

Вчені знайшли на Ямайці сліди канібалів Кровожерливі кариби дійсно жили на Ямайці © Популярная механика
Згадки про те, що кариби були людожерами, зустрічалися в щоденниках Христофора Колумба.

Вчені з Університету штату Північна Кароліна заявили про те, що їм вдалося знайти свідчення того, що кариби, про яких згадував у своїх щоденниках Христофор Колумб, дійсно практикували канібалізм. Довгий час дослідники сумнівалися в тому, що розповіді про цих племенах були правдою, повідомляє "Популярная механика".

У щоденниках Колумба є згадки про карибів, які жили на островах Карибського моря. Це було жорстоке і кровожерне плем'я, яке ворогувало зі своїми сусідами – араваками. Вони нападали на села, винищували чоловіків, захоплювали в полон жінок і практикували канібалізм.

Багато хто з дослідників сумнівався в тому, що описане мореплавцем було правдою. Сумнівів в існуванні племен не було, оскільки араваки і кариби живуть в деяких країнах континентальної Південної Америки і зараз. Вчені сумнівалися саме в характері взаємовідносин між племенами.

Тепер же за допомогою технології розпізнавання обличчя дослідники вивчили черепа ранніх жителів Карибського басейну, виявивши історію взаємин між різними групами населення. Вчені вивчили близько 100 черепів, які датуються 800-1452 роками нашої ери.

У роботі використовувалися близько двох десятків точок, за якими можна судити про розмір очниць, довжину носа та інших рисах обличчя, які вказують на те, чи були люди у родинних стосунках. Зробити аналіз ДНК у даному випадку було складно, оскільки в тропічному кліматі вона дуже погано зберігається.

Дослідження виявило три окремі, не пов'язані один з одним, групи жителів Карибського басейну і дозволило відновити маршрути міграцій. Виявилося, що кариби допливали не тільки до острова Гваделупа, як вважалося раніше, але і значно північніше. Вони, задовго до іспанців колонізували Ямайку, Еспаньолу і Багамські острови. Черепа показують, що присутність карибів на цих островах була помітною.

Результати дослідження показали, що найбільш ранні поселенці Карибського басейну перебралися на Кубу і Північні Антильські острови з Юкатану, що підтверджує попередню гіпотезу, засновану на схожості кам'яних знарядь. Потім, в період між 800 і 200 роками до нашої ери на острів Пуерто-Ріко з узбережжя нинішніх Колумбії і Венесуели мігрували араваки. А в IX-XI століттях нашої ери Ямайку, Еспаньолу і Багамські острови зайняли кариби, які до моменту прибуття Колумба тут вже міцно вкоренилися.

Раніше група археологів під керівництвом Джоді Мегнесс з Університету Північної Кароліни виявила в руїнах синагоги V століття на півночі Ізраїлю стародавні мозаїки. На мозаїках зображені сім відомих біблійних сюжетів.