Вчені знайшли можливий слід одного з останніх неандертальців

Вчені знайшли можливий слід одного з останніх неандертальців Слід був залишений в піску, який потім затвердів © Science Alert
Вік сліду оцінюється в 29 тисяч років.

Вчені виявили на Гібралтарі слід, який може належати одному з останніх неандертальців. Як повідомляє ScienceAlert, якщо припущення дослідників підтвердиться, знахідка стане другим виявленим слідом неандертальця.

На думку дослідників, кілька тисяч років тому древній гомінід пройшов по піску, залишаючи сліди. Більшість з них зникла з часом, але один зберігся, оскільки пісок скам'янів.

Вважається, що неандертальці вимерли близько 40 тисяч років тому. Перший підтверджений слід неандертальця був знайдений в печері в Румунії і датується періодом 62 тисячі років тому. Вік же нового сліду оцінюється в 29 тисяч років.

Наголошується, що дослідникам також вдалося виявити сліди оленя, гірського козла, леопарда, зубра і бивень слона. Довжина сліду правої ноги гомініда становить 17 сантиметрів, що означає, що його зріст становив 106-126 сантиметрів, можливо, він був підлітком. Разом з тим, дослідники не могли з точністю сказати, залишила слід людина чи неандерталець.

Тому вчені застосували техніку, яка дозволяє визначити, як давно піщинки піддавалися впливу сонячного світла, за допомогою якої визначили, що вік відбитка ноги становить близько 29 тисяч років. Люди в той час ще не досягли Гібралтару, а острів вважається останнім притулком неандертальців (знахідки в печері Горама дозволяють припустити, що неандертальці могли жити на Гібралтарі близько 24 тисячі років тому).

Разом з тим, датування знахідок в печері Горама ставилися під сумнів, а одне з недавніх досліджень показало, що сучасні люди населяли найпівденнішу точку Піренейського півострова, що недалеко від Гібралтару, раніше, ніж передбачалося: приблизно 43-45 тисяч років тому. Тому існує ймовірність, що цей слід був залишений Homo sapiens.

Раніше вчені встановили, що гени неандертальців викликають депресії, нікотинову залежність і захворювання шкіри у сучасних людей.