Хворобу Паркінсона можна визначити за запахом - Технології - dt.ua

Вчені зможуть визначити хворобу Паркінсона за запахом шкіри

21 березня, 13:50 Роздрукувати

Дослідники зможуть діагностувати хворобу на ранній стадії.

Медики сможуть виявити хворобу Паркінсона за запахом © pixabay.com

Вчені з Манчестерського університету виявили молекули, які містяться в шкірному салі і викликають певний запах, пов'язаний з хворобою Паркінсона. Як повідомляється на сайті університету, відкриття дозволить дослідникам визначити захворювання на ранній стадії.

Медики і до цього знали, що хвороба Паркінсона пов'язана з більш інтенсивним виділенням шкірного сала. Нові ж дані свідчать про те, що воно змінює свій запах при захворюванні. При цьому, запах стає більш інтенсивним при більш пізніх стадіях хвороби.

Вперше на особливий запах звернула дослідниця Джой Мілн, вона помітила його у свого чоловіка задовго до того, як у нього діагностували хворобу Паркінсона. За допомогою мас-спектрометрії вчені з'ясовували особливості складу шкірного жиру хворих, який секретують сальні залози. Знайшовши чергову речовина, відповідне на роль летючого біомаркери паркінсонізму, вони перевіряли його за допомогою Мілн.

У результаті дослідникам вдалося виділити набір з'єднань, який може служити досить надійним індикатором хвороби на всіх стадіях її розвитку.

Читайте також: Кава допомагає знизити ризик розвитку хвороб Альцгеймера і Паркінсона - вчені

Раніше вчені з'ясували, що прісноводий поліп гідра при повній втраті нейронів у стані цілком модифікувати свою генетичну програму, що дозволяє йому вижити. На думку дослідників, така здатність гідри може допомогти в лікуванні нейродегенеративних захворювань, таких як хвороби Паркінсона і Альцгеймера.

Випуск №39, 19 жовтня-25 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >