Астрономи знайшли спосіб простежити походження чорних дір - Технології - dt.ua

Вчені зможуть простежити походження чорних дір

10 серпня, 17:57 Роздрукувати

Дослідникам допоможе спостереження гравітаційних хвиль.

Вчені розробили модель, яка дозволить простежити походження чорних дір © kak-eto-sdelano.ru

Вчені з Інституту гравітаційної хвильовий астрономії Бірмінгемського університету розробили модель, яка дозволить їм простежити походження важких систем чорних дір у Всесвіті. На думку дослідників, спостереження за гравітаційними хвилями може надати інформацію про умови, в яких формуються чорні діри, повідомляє Naked science.

Чорні діри утворюються після колапсу зірок і вибухів наднових. Величина цих щільних об'єктів вимірюються в сонячних масах. Як правило, зірки утворюють тільки чорні діри з масою, яка в 45 разів більша за сонячну. Потім ці системи поєднуються і зливаються разом, створюючи гравітаційні хвилі, які можна спостерігати детекторами LIGO і Virgo.

Варто відзначити, що зоряний колапс викликає нестійкості, які запобігають утворенню більш важких чорних дір. Тому дослідникам необхідна нова модель, яка пояснює існування подвійних систем з цих об'єктів з масами понад 50 сонячних.

Тепер же вчені припустили, що майбутні спостереження злиття чорних дір дозволять їм визначити місця, в яких вони народилися. Проведені розрахунки показали, що скупчення, у якому народилися спостережувані вченими чорні діри, мало швидкість руху більше 50 км/с. Астрономи не можуть, однак, показати точне місце на карті нічного неба, в якому зароджується найбільше чорних дір. Але нова робота відкриває очі вченим на найбільш імовірні місця походження цих об'єктів — своєрідні "розсадники" чорних дір.