Вчені зможуть діагностувати ранню стадію раку за допомогою протеїну малярії

Вчені зможуть діагностувати ранню стадію раку за допомогою протеїну малярії Протеїн малярії зможе допомогти виявити рак
Білки допоможуть виявити ракові клітини в зразках крові.

Вчені з Копенгагенського університету розповіли про новий метод виявлення раку на ранніх стадіях. Як повідомляє Naked science, в основі методу лежить білок, вироблений паразитами малярії. Зазначається, що дослідники вже провели випробування методу і змогли довести його ефективність.

Вчені виявили, що протеїн VAR2CSA зв'язується з полісахаридом, відомим як онкофетальный хондроїтин сульфат (oncofetal chondroitin sulfate). Ці молекули присутні в 95% усіх типів раку.

Для верифікації методу вчені додали у п'ять мілілітрів крові десять ракових клітин, а потім спостерігали за тим, як поведе себе протеїн. За його допомогою їм вдалося зловити дев'ять з десяти клітин. Крім того, дослідники перевірили дію VAR2CSA на зразках крові пацієнтів, які страждають від раку передміхурової залози, печінки, легенів і підшлункової залози. У всіх чотирьох випадках білок вказав на наявність раку.

Раніше повідомлялося про те, що українські вчені винайшли протираковий засіб на основі чорних антарктичних дріжджів Nadsoniela nigra. Дослідження українських вчених-мікробіологів можуть допомогти в боротьбі з раком.