Вчені змоделювали склад льодів Нептуна

Вчені змоделювали склад льодів Нептуна Вчені визначили склад льодів Нептуна © NASA
Тверда частина планети складається з напівгідрату амонію.

Команда вчених з Единбурга провела комп'ютерне моделювання умов, в яких знаходиться речовина на Нептуні, і результатів перебування речовини у даних умовах. Результати своєї роботи дослідники опублікували в журналі PNAS.

Головним результатом моделювання є припущення, що заморожена суміш води і аміаку на Нептуні і схожих крижаних гігантах на зразок Урана, ймовірно, утворює напівгідрат амонію - з'єднання, що існує при низьких температурах і високих тисках, не зустрічається на Землі і погано вивчене.

На думку дослідників, низькі температури і дуже високий тиск на Нептуні і подібних йому планетах, означають, що помітна частка речовини, що лежить нижче видимої атмосфери, повинна перебувати в твердому стані. Товстий заморожений шар залягає між атмосферою планети і її серцевиною, температура якої, швидше за все, досить висока, що знову робить картину важкопрогнозованою.

Раніше повідомлялося, що космічний телескоп "Хаббл" виявив ще один, 14-й за рахунком супутник планети Нептун. За оцінками фахівців, мова йде про найменший супутник на орбіті Нептуна, який має приблизно 20 км в діаметрі і робить один оборот навколо планети кожні 23 години.