У глибині Землі знайдені гори і западини - Технології - dt.ua

Вчені заявили про наявність гір та западин в глибині Землі

15 лютого, 12:16 Роздрукувати

Межа між верхньою і нижньою мантією виявилася більш чіткою, ніж передбачалося.

Верхню і нижню мантію поділяють гори і западини © NASA

Міжнародна група вчених заявила про те, що в надрах Землі знаходяться гори і западини, які розділяють два шари мантії. Як повідомляє "Популярная механика", дослідники зробили свої висновки, проаналізувавши дані, отримані в ході потужного землетрусу.

Наша планета складається з твердої кори, мантії і ядра. Мантія залягає на глибині від 30-50 до трьох тисяч кілометрів, на неї припадає більша частина земної речовини. За допомогою аналізу сейсмічних хвиль вчені визначили, що мантія поділяється на верхню і нижню, межа між ними пролягає на глибині близько 670 кілометрів. Форма ж межі поки залишалася невідомою.

У ході нового дослідження вчені проаналізували дані, які були отримані в ході потужного землетрусу в Болівії 9 червня 1994 року. Дослідникам вдалося виділити сигнали, породжені при відбитті від межі розділу.

Виявилося, що на цій межі розташовуються "гори" і "западини", перепади між якими досягають десятків кілометрів. На думку дослідників, це означає, що верхня і нижня мантії поділяються чіткіше, ніж вважалося досі.