Глобальне потепління - Вчені заявили про можливе затоплення великих прибережних міст до 2100 року - Новини IT і науки - dt.ua

Вчені заявили про можливе затоплення великих прибережних міст до 2100 року

13 лютого, 17:20 Роздрукувати

Рівень моря підніметься більш ніж на півметра.

Глобальне потепління прискорило підйом вод Світового океану © novostynauki.com

Вчені заявили про те, що до кінця сторіччя великі прибережні міста можуть бути затоплені через те, що рівень моря підніметься більш ніж на півметра. Висновки дослідників опубліковані в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

У ході дослідження вчені проаналізували дані з супутників, які були отримані протягом 25 років, а потім побудували кліматичні моделі моря. В результаті було встановлено, що з 1993 року підйом вод Світового океану прискорюється на додаткові 0,084 міліметра на рік. Враховуючи, що середній зріст за цей період оцінюється в 2,9 міліметра на рік, в період з 2005-го до 2100 року океан підніметься на 65 сантиметрів.

Кліматичні моделі, які прогнозують, що підйом рівня моря буде постійною величиною, передбачають зростання на 30 сантиметрів за той же період. У новому дослідженні вчені оцінили розширення об'єму океану через нагрівання, кількість танучого льоду і вплив вулканів.

Причиною повеней, які вдарять по узбережжях Південної Флориди, Бангладешу, Шанхая і частини Вашингтона, експерти називають катастрофічне танення льоду в Гренландії і Антарктиді через глобальне потепління.