Вчені заявили про другий випадок зцілення від ВІЛ

Вчені заявили про другий випадок зцілення від ВІЛ Медикам вдалося вилікувати пацієнта від ВІЛ © Naked Science
Медики пересадили пацієнтові кістковий мозок від донора з рідкісною мутацією.

Медики з Великої Британії заявили про те, що їм вдалося добитися другого в історії випадка зцілення від ВІЛ. Як повідомляє The Guardian, дослідники пересадили пацієнтові кістковий мозок від донора з вродженою стійкістю до вірусу.

Наголошується, що майже через три роки після того, як чоловікові пересадили кістковий мозок, і через 18 місяців після того, як він перестав приймати антиретровірусні препарати, високочутливі тести не можу зафіксувати у пацієнта ВІЛ. Між тим професор Равіндра Гупта, біолог і один з керівників експерименту, підкреслив, що поки рано говорити про повний успіх.

Чоловіка назвали "лондонський пацієнт" за аналогією з "берлінським пацієнтом" - американцем Тімоті Брауном, який пройшов аналогічне лікування в Німеччині у 2007 році і також вилікувався від ВІЛ.

Гупта проводив лікування "лондонського пацієнта", коли працював в Університетському коледжі Лондона. У 2003 році чоловік був визнаний ВІЛ-позитивним, а у 2012 році у нього діагностували рак крові. У 2016 році медики зважилися на пересадку кісткового мозку. Виявилося, що донор, який підійшов, був носієм мутації Δ32 гена CCR5.

За словами Гупти, трансплантація пройшла успішно, незважаючи на те, що "лондонський пацієнт" пережив період "трансплантант проти господаря", під час якого донорські імунні клітини атакують імунні клітини господаря.

Фахівці відзначають, що подібний метод лікування навряд чи може стати універсальним, оскільки є дуже дорогим і ризикованим. Донори для подібної операції можуть бути знайдені тільки в дуже обмеженій кількості випадків. Крім того, дослідники і досі не знають, чи є мутація гена CCR5 ключовим чинником лікування або ж свою роль відіграє також період "трансплантант проти господаря". І у "берлінського", і "лондонського пацієнта" було це ускладнення, яке могло стати вирішальним у знищенні заражених ВІЛ клітин.

Раніше повідомлялося про те, що вчені успішно випробували щеплення від ВІЛ. Вчені навчили імунну систему гризунів розпізнавати частки ВІЛ за допомогою "коктейля" з особливих білків, схожих за структурою на частини оболонки вірусу.