Вчені засумнівалися в зміїному походження коронавіруса з Китаю

Вчені засумнівалися в зміїному походження коронавіруса з Китаю Вчені вважають, що "резервуаром" вірусу є кажани
За словами дослідників, він ближчий за структурою до коронавірусу кажанів.

Вчені з Інституту вірусології Уханя виділили коронавірус 2019-nCoV у тяжкохворого пацієнта і показали, що за структурою він ближче до коронавірусу кажанів. Результати дослідження розходяться з висновками іншої групи китайських вчених, яка вважає, що предком і природним резервуаром нового коронавіруса стали змії, повідомляє N+1.

Коронавірус 2019-nCoV, спалах якого почався 12 грудня 2019 року в Китаї, доводиться близьким родичем вірусу атипової пневмонії і навіть розпізнає той же рецептор (ACE2) на поверхні клітин легенів людини. У природі резервуаром вірусу атипової пневмонії і подібних йому служать кажани і деякі інші ссавці. Однак Сингуан Лі і його колеги з Уханьского університету біоінженерії днями припустили за сиквенсами геномів 2019-nCoV та інших коронавірусів, що збудник нинішньої епідемії виник в результаті гібридизації вірусів кажанів і змій.

Тепер же інша група вчених прийшла до інших висновків. Дослідники виділили вірус із рідини, отриманої з бронхів одного з хворих і прослідковували РНК, знайдену там. Потім подібні дії були проведені ще на п'яти пацієнтах.

Геном 2019-nCoV у всіх виявився дуже близьким. З уже відомих коронавірусів його РНК найбільше (збіг 96,2% нуклеотидів) була схожа на РНК вірусу, подібного з вірусом атипової пневмонії, який кількома роками раніше виявили в летючих мишей Rhinolophus affіnіs в провінції Юнань. Також геном 2019-nCoV на 79,5% збігається з РНК вірусу атипової пневмонії. Фактів, які дозволяють вважати 2019-nCoV вірусом змій, вчені не виявили.

Крім того, в журналі Nature вийшов редакційний матеріал з коментарями провідних вірусологів з усього світу, які заявили про те, що змії навряд чи могли бути джерелом нового коронавіруса.

У Китаї вже зафіксовано майже 830 випадків захворювання вірусною пневмонією, викликаною 2019-nCoV, 25 осіб померли. Британські епідеміологи вважають, що число заражених може значно перевищувати офіційні дані і сягати 4000 осіб.

Про поодинокі випадки захворювання також повідомляла влада Японії, Південної Кореї, Таїланду, Тайваню, В'єтнаму і США.

В американських аеропортах застосовуються тепловізори для виявлення пасажирів з підвищеною температурою. Пасажирів з міста Ухань перенаправляють до аеропортів Нью-Йорка, Лос-Анджелеса, Сан-Франциско, Атланти і Чикаго, де проводиться скринінг на предмет зараження вірусом.

Влада КНР запровадила жорсткий карантин у місті Ухань, що стало епіцентром спалаху захворювання, а також у містах Ечжоу і Хуангань.

Детальніше про спалах читайте в матеріалі DT.UA "25 осіб померли, Китай закриває міста: що відомо про новий коронавірус".