Новини науки - Вчені розповіли, навіщо нічні світляки світяться - Технології - dt.ua

Вчені запропонували нове пояснення вогням нічних світлячків

27 серпня, 2018, 16:57 Роздрукувати

Вогні допомагають показати хижакам, що комахи вкрай неприємні на смак.

Світляки попереджають хижаків, що їх краще не їсти © Naked Science

Американські вчені пояснили, чому нічні світляки світяться в темряві. За словами дослідників, органи світіння світляків – лантерни попереджають хижаків про те, що комаха вкрай неприємна на смак його краще не чіпати. Як повідомляє Naked science, "підсвічування" світляків виконує ті ж функції, що і яскраве забарвлення видів, що виробляють токсичні речовини.

У ході дослідження вчені провели експерименти зі світлячками, органи, що світяться, яких були закриті. Для початку трьом комахоїдним кажанам, які утримувалися в неволі і перш зі світлячками не стикалися, пред'являлися світляки в звичайному вигляді. Вже після декількох спроб вони перестали атакувати неприємних жуків.

Проте потім в клітку впустили світляків, органи світіння яких були закриті крихітними паперовими пасками і краплями чорної фарби. Такі комахи дійсно погано розпізнавалися летючими мишами, і їм знадобилося значно більше часу, щоб зрозуміти, що видобуток дуже огидна на смак і її краще залишити в спокої.