Вчені закликали до мораторію на створення генетично модифікованих дітей

Вчені закликали до мораторію на створення генетично модифікованих дітей Провідні генетики закликали заборонити створення ГМ-дітей © yosmi.ru
Технології редагування геному потребують доопрацювання.

Творці технології генної модифікації, а також їхні колеги з семи країн світу закликали до тимчасової заборони на використання технології для редагування ембріонів і народження ГМ-дітей. Відкритий лист дослідників було опубліковано в журналі Nature.

Дослідники підкреслюють, що пропонують не повну заборону подібних процедур, але тимчасове призупинення таких експериментів, поки не буде виконуватися ряд умов. Зокрема, вони наполягають на інформуванні міжнародного співтовариства ще до проведення експерименту, консультації щодо його проведення та консенсус спільноти щодо його доречності.

Зазначається, що різні країни можуть обрати різні шляхи, але повинні будуть погодитися працювати відкрито та з повагою до думки людства щодо питання, яке стосується всього виду. Дослідники також підкреслюють, що запропонований ними мораторій не стосується використання генетичного редагування в наукових цілях, але тільки випадків імплантації ембріонів у матку. Він також не стосується редагування соматичних клітин для лікування захворювань.

Раніше група китайських вчених під керівництвом Хе Цзянькуя з науково-технологічного інституту в Шеньчжені заявила про те, що їй вдалося створити перших у світі генетично модифікованих близнюків. Гени близнюків були відредаговані за допомогою технології CRISPR-Cas9, яка дозволяє знайти в ДНК потрібний ген і видалити або підправити його.

Китайські вчені та інститути розкритикували дослідження. Заяву з критикою експерименту підписали понад 100 дослідників.

Університет, в якому працює Хе, заявив про те, що він перебуває в неоплачуваній відпустці з лютого, а його дослідження є "грубим порушенням академічної етики і норм". "Дослідницька робота була проведена доктором Цзянькуй Хе поза навчального закладу", - йдеться в офіційній заяві Південного університету науки і технологій.