У Китаї знайдений новий потенційно смертельний вірус - Технології - dt.ua

Вчені зафіксували в Китаї невідомий вірус-родич Еболи

10 січня, 14:21 Роздрукувати

Летючі собаки виявилися носіями потенційно небезпечної лихоманки Менгла.

Вчені знайшли в Китаї новий потенційно смертельний вірус © United Nations Photo/Flickr

Група сінгапурських і китайських вчених на чолі з Чженлі Ши з Національного університету Сінгапуру заявила про те, що рукокрилі, які мешкають у Китаї, можуть бути рознощиками потенційно смертельної лихоманки Менгла. Як повідомляє Naked science, філовірус отримав назву на четь округу Менгла, де його вперше було знайдено.

Наголошується, що вірус був зафіксований у летючих собак, які живуть в південно-китайській провінції Юньнань. Вчені провели секвенування генома вірусних частинок, віднісши їх до окремого роду Dianlovirus: лише від 32 до 54% їх РНК схожі з іншими відомими філовірусами. За словами авторів, на еволюційному дереві філовірусів Менгла розташовуються "десь посередині" між Еболою і Марбургом. Виділяється він і регіоном поширення, нехарактерним для інших филовирусов. Однак і з Марбургом, і з Еболою вірус Менгла ріднить чимало загрозливих характеристик.

За словами дослідників, вірус містить сім генів, включаючи білок NPC1, який всі ці філовіруси використовують для зв'язування з клітиною хазяїна. Експерименти на лабораторних тваринах показали, що вірус здатний до переходу міжвидового бар'єру, тобто він є потенційною загрозою людству.

Читайте також: Вчені зареєстрували другий випадок зараження людини щурячим вірусом гепатиту

Раніше вчені виявили в летючих мишей новий вірус лихоманки Ебола. Це перший випадок, коли вірус був знайдений у переносника, а не у зараженої тварини або людини.

Випуск №11, 23 березня-29 березня Архів номерів | Зміст номеру < >