Астрономи визначили склад атмосфера далекого гарячого нептуна - Технології - dt.ua

Вчені з'ясували склад атмосфери на далекому "гарячому нептуні"

3 липня, 12:46 Роздрукувати

Атмосфера планети виявилася сумішшю водню і гелію.

Атмосфера планети складається з гелію і водню © Naked Science

Вчені за допомогою телескопів "Хаббл" і "Спітцер" визначили склад атмосфери далекого "гарячого нептуна" Gliese 3470 b (GJ 3470 b). Як повідомляє NASA, подібні планети не зустрічаються в Сонячній системі, але вони поширені за її межами.

Наголошується, що GJ 3470 b – щось середнє між Землею і Нептуном. Планета має велике кам'янисте ядро, яке ховається під атмосферою з водню і гелію. Об'єкт важить у 12,6 рази більше, ніж Земля, він більш масивний, ніж наша планета, але менш масивний, ніж Нептун (він важчий за Землю в 17 разів).

У ході дослідження вчені спостерігали за змінами в спектрі самої зірки, які виникали при транзитах (проходження планети на тлі зірки) і вторинних затемнення — періодах, під час яких планета залишається повністю закрита зіркою. У загальній складності були простежені 12 транзитів і 20 затемнень.

Виявилося, що атмосфера планети практично повністю складається з водню і гелію і майже не містить важких елементів, наприклад, вуглецю і кисню, які зустрічаються на Нептуні. На думку дослідників, це може бути пов'язано з тим, що екзопланета сформувалася дуже близько до материнської зірки. На їхню думку, кам'янисте ядро швидко накопичило водень і гелій з протопланетного диска зірки.

33