Вчені з'ясували, чому деякі дерева можуть жити більше тисячі років

Вчені з'ясували, чому деякі дерева можуть жити більше тисячі років Дослідники вивчили кільця зростання стовбурів 34 здорових дерев гінкго в Китаї. Деревам було від 15 до 667 років
Деякими гінкго вже три тисячі років, але вони не найстаріші на планеті. Ця честь належить сосні Брістлекон в горах Каліфорнії. Їй близько п'яти тисяч років.

Деякі дерева можуть жити протягом багатьох століть або навіть тисячоліть, але секрети їх довгих періодів життя вислизнули від учених. Тим не менш, нове дослідження показало, що дерево гінкго, яке може жити більше тисячі років, насправді не показує будь-яких очікуваних ефектів старіння. Воно, схоже, готове до безсмертя, пише CNN.

Дослідження було проведено Річардом Діксоном з Університету Північного Техасу і Джинсином Лінем з Пекінського лісового університету та опубліковано в журналі Proceedings Національної академії наук США.

Дослідники вивчили кільця зростання 34 здорових дерев гінкго в Китаї. Деревам було від 15 до 667 років. Вони виявили, що гінкго не припиняли рости з віком, хоча кільця ставали тоншими.

І збільшення віку не було пов'язано зі змінами інших показників здоров'я дерева: розміру листя, його здатності до фотосинтезу та якості насіння. Дослідники вивчили можливі зміни на генетичному рівні. Вони порівняли клітини, витягнуті з деревини і кори, і виявили, що не було ніяких змін в експресії генів, пов'язаних з біологічним старінням.

У людей старіючі клітини відіграють роль у багатьох вікових хронічних захворюваннях, таких як діабет, серцево-судинні захворювання та артрит.

Вчені виявили, що незалежно від їх віку дерева виробляли захисні хімічні речовини, які допомагали захищатися від зовнішніх факторів стресу, таких як хвороби або засуха.

Дослідження прийшло до висновку, що насправді старі дерева гінкго залишаються здоровими, запобігаючи старінню і зберігаючи здатність протистояти зовнішнім стресам.

Дерева гінкго родом з Китаю і відомі своїми характерними віялоподібними листками, які восени стають олійно-жовтими. Крім їх довголіття, скам'янілості виду відносяться до часів динозаврів.

Такі дерева перебувають під загрозою зникнення в дикій природі, але гінкго, зустрічається в багатьох парках і садах по всьому світу.

Деякими гінкго вже три тисячі років, але це не робить їх найстарішим деревом у світі. Ця честь належить сосні Брістлекон, знайденій в Білих горах Каліфорнії, якій близько п'яти тисяч років.