Вчені вперше зняли на відео пробудження чорної діри–"монстра"

Відео
Вчені вперше зняли на відео пробудження чорної діри–"монстра" Опубліковано відео пробудження чорної діри
Чорна діра знаходиться в сузір'ї Лебедя.

Астрофізики з Британії представили незвичайний ролик, в якому можна побачити чорну діру V404, яка несподівано прокинулася в сузір'ї Лебедя влітку минулого року. Інформацію про відео вчені опублікували в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Як заявив один з авторів дослідження Пошак Ганді, "що цікаво, ці червоні спалахи були найбільш яскравими в ті моменти, коли чорна діра пожирала матерію особливо активно. Ми припускаємо, що "примусове годування" чорної діри її супутницею-зіркою призвело до того, що чорна діра періодично "давилася" матерією і викидала частину її у вигляді джета, що швидко рухається. Тривалість цих спалахів може бути пов'язана з періодичними "включеннями" і "виключеннями" джета, які ми вперше змогли розглянути настільки детально".

Читайте також: Чорні діри, що згенерували гравітаційні хвилі, могли знаходитися всередині величезної зірки

Квазар V404 несподівано прокинувся через 26 років сплячки. Він був відкритий 30 років тому і складається з чорної діри і звичайної зірки, маса якої становить близько 0,7 сонячних. Починаючи з 15 червня, яскравість квазара збільшилася настільки, що перевищила яскравість Карбидової туманності, яка є найяскравішим об'єктом нічного неба в рентгенівському діапазоні, в 40 разів. Спалах тривав приблизно 11 днів.

Яскравість спалахів перевищувала світіння Сонця приблизно в тисячу разів, а їхня тривалість становила близько сороковий частки секунди.

Раніше NASA опублікувало фото викиду речовини з чорної діри, яка розташовується в центрі галактики Pictor A.