Вчені вперше зареєстрували розкол найдавнішого льоду Арктики

Вчені вперше зареєстрували розкол найдавнішого льоду Арктики Найдавніший лід Арктики вперше оголив море
Льоди вперше оголили воду, яка залишалася замерзлою навіть влітку.

Вчені вперше за всю історію спостережень зареєстрували розкол в найбільш древніх і товстих льодах Арктики. Як повідомляє Science Alert, лід вперше відкрив води, які раніше були скуті ним навіть влітку.

За словами вчених, розкол льоду є наслідком змін клімату та дії теплих вітрів, які були зареєстровані в Північній півкулі. У короткостроковій перспективі це може вплинути на життя полярних ведмедів і морських котиків.

Супутникові знімки NASA показують, що крига біля північного узбережжя Гренландії стала більш крихкою і мобільною, на початку серпня вітри віднесли її від узбережжя, що оголило частину моря, яка до цього завжди була скута льодом.

"Той факт, що він став мобільним, свідчить про те, що він став тонше, ніж коли-небудь, і цей останній оплот толстого арктичного льоду став таким же мобільним, як і в інших частинах Арктики", - заявив один з дослідників Пітер Уадхамс.

Раніше кліматологи припускали, що саме в цій частині льоди Арктики найдовше будуть протистояти глобальним змінам клімату. Разом з тим, останні дані свідчать про те, що їм доведеться переглянути моделі, які пророкують те, яким чином різні частини Арктики будуть реагувати на глобальне потепління.

У цьому році дослідники зафіксували рекордно теплу зиму в Арктиці.Наголошується, що в середньому температура жовтня-березня в регіоні становить -20 градусів Цельсія. У цьому ж році 20 лютого температура не опускалася нижче 0. Більше того, 24 лютого на півночі Гренландії температура досягла 6 градусів Цельсія. Як підкреслюють дослідники, у лютому температура в Арктиці була вищою, ніж в Європі.