Вчені вперше виявили скелет у "Помпеях" майя

Вчені вперше виявили скелет у "Помпеях" майя Село засипало попелом в результаті виверження вулкана © N+1
Село засипало попелом приблизно 1400 років тому.

Вчені вперше виявили у так званих "Помпеях" майя скелет людини. Як повідомляє N+1, так називають село на території Сальвадору, яке приблизно 1400 років тому засипало попелом.

Село Хойя-де-Серен було виявлене у 1976 році водієм бульдозера, який вирівнював землю на ділянці. На думку дослідників, поселення існувало з 200 по 600 рік нашої ери, а потім було поховане під шаром попелу під час виверження вулкана Ломо-Кальдера.

За 40 років, протягом яких проводяться розкопки, вчені виявили 70 будівель, в тому числі житлові будинки, будівлі, в яких селяни збиралися під час свят, і для проведення релігійних ритуалів. Жителі Хойя-де-Серен вирощували кукурудзу, боби, гуаву та какао. Тут було знайдено найдавніше в Новому світі поле маніока. Археологи вважали, що жителі села встигли врятуватися, оскільки досі за час розкопок не було знайдено жодного скелета.

Тепер же вченим вперше вдалося виявити скелет людини. За словами вчених, він був у дуже поганому стані і, імовірно, належав людині, яка померла і була похована, коли люди ще жили в селі. На дні ями, де знайшли останки, археологи знайшли сліди білого вулканічного попелу, що утворився під час виверження 535 року. Можливо, це поховання знаходилося під якоюсь будовою, яку зніс бульдозер у 1976 році.

Раніше дослідники виявили в Помпеях незайману гробницю молодої жінки, яка датується IV століттям до нашої ери. Вчені припускають, що гробниця належить маловивченій культурі самнітів, які жили в цьому регіоні до римлян.