Вчені вперше виявили на кометі молекули спирту

Вчені вперше виявили на кометі молекули спирту Вчені виявили у комети З/2013 Q2, відомої як комета Лавджоя, молекули 21 органічної сполуки, в тому числі етилового спирту /етанолу, C2H5OH/ інайпростішого моносахариду - глікольальдегіда (CH2OHCHO), які раніше ніколи в кометах не зустрічалися © youtube.com
Комета Лавджоя є "однією з найбільш активних" серед тих, які з'являлися за останні два десятиліття поряд із Землею.

Міжнародна група астрофізиків вперше виявила в складі кометної речовини молекули спирту. За словами авторів дослідження, відкриття було зроблено за допомогою 30-метрового телескопа Інституту радіоастрономії в міліметровому діапазоні, який розташований в іспанських горах Сьєрра-Невада на півдні Піренейського півострова.

"Ми виявили у комети З/2013 Q2, відомої як комета Лавджоя, молекули 21 органічної сполуки, в тому числі етилового спирту /етанолу, C2H5OH/ і найпростішого моносахариду - глікольальдегіда (CH2OHCHO), які раніше ніколи в кометах не зустрічалися", - повідомили дослідники.

Астрофізики відзначили, що вели спостереження за кометою Лавджоя в січні 2015 року, коли вона перебувала на відстані близько 90 млн км від нашої планети і "була найбільш яскравою і продуктивною". В цей період вона наближалася до Сонця і "витягувала" свій гігантський хвіст, який складається з пилу і газу. Для вивчення його складу використовувалися різні методи, включаючи спектральний аналіз.

Дослідники відзначили, що комета З/2013 Q2 є "однією з найбільш активних" серед тих, які з'являлися за останні два десятки років у відносній близькості від Землі. Комета була відкрита австралійським астрономом-любителем Террі Лавджоем в серпні 2014 року і має період обертання 10 тисяч років. Більшу частину цього часу вона проводить в хмарі Оорта - сферичної області на периферії Сонячної системи, яка виступає в якості джерела довгоперіодичних комет.

Читайте також: Rosetta знайшла лід під поверхнею "темної сторони" комети Чурюмова-Герасименко

Раніше повідомлялося про те, що зонд Philae знайшов на поверхні комети 67Р (Чурюмова-Герасименко) 16 органічних сполук, насичених вуглецем і азотом, в тому числі 4 сполуки, які раніше не було виявлено на кометах. На думку вчених, наявність таких складних молекул в кометі, яка утворилася в період зародження Сонячної системи, свідчить про те, що хімічні процеси могли зіграти основну роль у сприянні формуванню умов для виникнення життя.

Підготував/ла Лесь Димань