Вченим вдалося відновити череп іхтіозавра в 3D - Технології - dt.ua

Вчені вперше відтворили у 3D череп іхтіозавра

9 січня, 12:00 Роздрукувати

Динозавр жив на Землі 200 мільйонів років тому.

Дослідники відновили череп гігантського іхтіозавра © Naked Science

Палеонтологи вперше за допомогою 3D-технологій відтворили майже метровий череп іхтіозавра, який був знайдений 60 років тому. Як повідомляє Naked science, дослідникам вдалося відтворити навіть ті деталі черепа, які дуже рідко зберігаються в природі.

Викопне віком 200 мільйонів років було знайдено у 1955 році і з тих пір не вивчалося. Тепер же дослідникам за допомогою комп'ютерної томографії вдалося створити цифрову реконструкцію всього черепа в 3D.

У 2014 році палеонтологи Дін Ломакс і Найджел Ларкін вперше почали вивчення черепа і ряду кісток і переконалися в незвичності цих останків. Дослідники підкреслюють, що, як правило, іхтіозаври такого віку виявляються здавленими і первісна структура черепа або пошкоджується, або спотворюється, або не зберігається. Тому череп і кістки скелета такого стародавнього іхтіозавра, збережені в трьох вимірах, представляють особливе значення для вчених.

Спочатку знайдений іхтіозавр був ідентифікований як Ichthyosaurus communis, але, вивчивши його ближче, палеонтологи переконалися, що перед ними більш рідкісний вид. Грунтуючись на різних особливостях черепа, вчені ідентифікували його як різновид іхтіозавра Protoichthyosaurus prostaxalis. З черепом майже в два рази довшим за будь-який інший примірник Protoichthyosaurus, це найбільший з відомих видів.

Незважаючи на те, що збереглися кістки тільки з лівої сторони мозку за допомогою комп'ютерної томографії всі відсутні елементи були відформатовані в цифровому вигляді і надруковані на 3D-принтері в натуральну величину. Потім весь череп піддався комп'ютерній томографії в Королівському ветеринарному коледжі (RVC) з використанням сканера, зазвичай призначеного для коней та інших великих тварин.