Вчені визначили, з кісток яких тварин були зроблені перші знаряддя праці

Вчені визначили, з кісток яких тварин були зроблені перші знаряддя праці Стародавні люди виготовляли знаряддя з кісток не всіх тварин © Naked Science
Стародавні кістяні інструменти були виготовлені людьми палеоліту.

Вченим з Йоханнесбургского університету вдалося встановити видову приналежність тварин, з кісток яких були виготовлені перші знаряддя праці. Як повідомляє Naked science, дослідники використали новий метод ZooMS, який може визначити походження кістки або рогу за біохімічними маркерами.

Зазначається, що основу кісток і рогів тварин становить колаген, а його амінокислотний склад у різних видів злегка відрізняється. ZooMS дозволяє з'ясувати його і співвіднести з базою таких "відбитків колагену", щоб визначити видову приналежність зразка.

У ході дослідження вчені використали палеолітичні кістяні інструменти, виявлені раніше на дев'яти стоянках Південної Африки (у провінціях Гаутенг і Лімпопо) та ідентифіковані в основному як гострі наконечники стародавніх знарядь.

Їм вдалося виявити, що лише деякі з тварин використовувалися для отримання кісткового матеріалу. Скажімо, дикі кабани служили джерелом м'яса, але знарядь з їхніх кісток не виявлено. І навпаки, ряд тварин добувалися, мабуть, саме заради їхніх кісток та рогів, але не в якості їжі.

Вчені ідентифікували серед інструментів кістки зебр, носорогів, чорних (Hippotragus niger) і конячих (Н. equinus) антилоп. ьМабуть, ці тварини мали особливе символічне значення. Автори повідомляють, що і серед сучасних бушменских племен ці антилопи вважаються джерелами містичної сили, а носороги служили предметом культу ще в найдавніші часи, про що свідчать наскальні малюнки.

Раніше вчені встановили, що гени неандертальців викликають депресії, нікотинову залежність і захворювання шкіри у сучасних людей.