Визначена фізична активність, яка допомагає знизити ризик розвитку раку - Технології - dt.ua

Вчені визначили, яка фізична активність допомагає знизити ризик розвитку раку

28 грудня, 2019, 17:12 Роздрукувати

2,5 години вправ на тиждень можуть знизити ризик розвитку семи видів раку.

2,5 години фізичної активності на тиждень можуть знизити ризик розвитку раку © mojdoktor.pro

Вчені з Національного інституту раку і Гарвардської Школи громадської охорони здоров'я Т. Х. Чана визначили фізичну активність, яка дозволяє зменшити ризик розвитку раку. Виявилося, що 2,5 години вправ на тиждень допомагають знизити ризик розвитку половини видів раку з вибірки, повідомляє Naked science.

Рівень інтенсивності для більш стандартизованого обліку вимірюється в одиницях МЕТ: це відношення рівня метаболізму людини при фізичних навантаженнях до рівня її метаболізму в стані спокою. Один МЕТ – це кількість енергії, яка витрачається в стані спокою, рівна спалювання 1 ккал/кг/годину. Вправи помірної інтенсивності, за визначенням ВООЗ, змушують рухатися досить швидко або енергійно, щоб спалювати в три-шість разів більше енергії на хвилину, ніж при стані спокою (від 3 до 6 МЕТ), а високоінтенсивні — більш ніж у шість разів (тобто, більше шести МЕТ).

Вчені проаналізували дані дев'яти досліджень, в яких взяли участь 750 тисяч учасників. Добровольці відповідали на питання про рівень фізичного навантаження, а дослідники шукали зв'язок між нею і захворюваністю 15 видами раку.

Виявилося, що якщо дотримуватися рекомендованого рівня помірно-інтенсивних навантажень (7,5-15 годин МЕТ на тиждень) ризик захворіти знижувався для семи видів раку. При цьому, для деяких з них спостерігалася залежність: чим більше навантаження, тим нижчий ризик захворіти. Для деяких з них залежність від наявності достатнього рівня активності була важлива для зниження ризику, але збільшення кількості/інтенсивності вправ далі не призводило до відповідного зменшення ризику.

Фізична активність виявилася пов'язана з більш низьким ризиком розвитку раку товстої кишки у чоловіків (8% для 7,5 годин на тиждень; 14% для 15 годин на тиждень), раку молочної залози у жінок (6-10%), раку ендометрія (10% – 18%), раку нирки (11-17%), мієломи (14-19%), раку печінки (18-27%) та неходжкінської лімфоми (11-18% у жінок). Дозозалежна відповідь була лінійною по формі для половини асоціацій і нелінійною для інших.