Вчені визначили, як алкоголь викликає агресію

Вчені визначили, як алкоголь викликає агресію Вчені виявили зони мозку, пов'язані з появою агресії під впливом алкоголю © Pixabay
Дослідники визначили зони мозку, які пов'язані з агресією під впливом алкоголю.

Вчені за допомогою сканування методом функціонально-резонансної томографії визначили зони мозку, які пов'язані з агресією, що виникає під впливом алкоголю. Висновки дослідників опубліковані в журналі Cognitive, Affective & Behavioral Neuroscience.

У ході дослідження вчені провели експеримент за участю 50 чоловіків у віці від 18 до 30 років. Перед експериментом учасникам роздали напої: 23 чоловіка пили горілку з тоніком, 27 - безалкогольне "плацебо". Потім чоловікам запропонували зіграти в змагальну гру на швидкість реакції, перебуваючи в апараті функціональної магнітно-резонансної томографії. Насправді гра була тестом на агресивну поведінку.

У чоловіків, що випили коктейль, фМРТ-сканування показало значне зниження активності префронтальної кори під час прийняття агресивних рішень. Особливо знизилася активність дорсолатеральної і дорсомедіальної префронтальної кори - зон, пов'язаних з робочою пам'яттю і здатністю стримувати реакції на подразники.

"Мабуть, агресія виникає, коли вплив алкоголю фокусує увагу на "провокуючих" сигналах (шум) і відволікає від "заборонних" сигналів (загальноприйнятих норм поведінки, які засуджують агресію)", - заявили дослідники.

Раніше вчені заявили про те, що захворювання на рак при палінні може бути викликано тим, що компоненти тютюнового диму змінюють роботу білкової "упаковки" ДНК, що робить гени вразливими до накопичення мутацій.