Вчені визначили "відсутню ланку" імунітету людини

Вчені визначили "відсутню ланку" імунітету людини Знайдено ключовий компонент, за допомогою якого імунна система бореться з вірусами
Відкриття дозволить розробити щеплення від герпесу, застуди і раку.

Вчені відкрили ключовий компонент, за допомогою якого імунна система бореться з вірусними інфекціями. На думку дослідників, відкриття дозволить розробити ефективні засоби боротьби з герпесом, застудою і навіть раком. Результати досліджень вчених були опубліковані в журналі Nature Immunology.

Важливим гравцем у виявленні інфекції захисними системами організму став білок S6K1, основні функції якого виявилися пов'язані з зовсім іншими процесами, а саме прискоренням синтезу білка в рибосомах та поділом клітин. Білок S6K1 та білок STING активують виробництво регуляторного фактора інтерферону 3 (IRF3). S6K1 був відсутньою ланкою в розумінні вченими, як інфекції активують фактори IRF - молекули, які запускають синтез інтерферонів, які, в свою чергу, роблять клітини несприйнятливими до вірусів.

Читайте також: Медики зможуть визначити ризик смерті від майбутніх інфекційних захворювань за аналізом крові

Коли вірус проникає в клітину, він руйнує оболонку ядра, і ДНК руйнує цитозоль. Це є сигналом, в результаті якого активуються захисні системи організму. З ДНК зв'язується фермент cGAS, що починає каталізувати синтез месенджерів - молекул-переносників сигналу. Вони активують білок STING, який зв'язується з S6K1 і утворює комплекс, необхідний для роботи IRF3.

У ході досліджень вчені виявили, що S6K1 відіграє ключову роль у забезпеченні імунітету не тільки проти вірусів, але і ракових клітин. На думку вчених, регуляція активності білка дозволить у майбутньому створювати вакцини, які будуть більш ефективно боротися із захворюваннями, ніж ті, що існують на даний момент.

Раніше повідомлялося про те, що вчені знайшли спосіб "відключити" гени старіння. Дослідники виявили у дріжджів 238 генів, видалення яких збільшує тривалість життя. На даний час вчені проводять дослідження з визначення зв'язку цих 238 генів з іншими і їхнє значення для життя ссавців.