Вчені визначили дату одного з наймасштабніших вивержень вулканів в історії

Вчені визначили дату одного з наймасштабніших вивержень вулканів в історії Вчені датували Мінойське виверження © Joel Santos / Barcroft Images
Мінойське виверження відбулося в період з 1600 по 1525 рік до нашої ери.

Вчені з Університету Арізони змогли встановити дату Мінойського виверження – одного з наймасштабніших вивержень вулканів в історії. Як повідомляє Science Alert, дослідження вчених дозволило встановити, що виверження відбулося в період з 1600 по 1525 рік до нашої ери. У результаті виверження вулкана Санторін був зруйнований острів Тіра.

Наголошується, що раніше дослідники за допомогою радіовуглецевого датування встановили, що виверження відбулося між 1650 і 1600 роком до нашої ери, у той час як археологічні дані показували, що воно мало місце бути між 1570 і 1500 роком до нашої ери.

У ході дослідження вчені вивчили зразки 285 довгоіснуючих дерев, які ростуть на території Північної Америки та Ірландії. Оскільки сильне виверження вулкана викликає падіння прозорості атмосфери по всій Землі і глобальне похолодання, то деревні річні кільця стають більш тонкими. За допомогою радіовуглецевого аналізу можливо визначити вік кілець.

Дослідники виявили чотири тонкі кільця, чий вік сягав приблизно 3600 років. На думку вчених, цей період відповідає Мінойському виверженню.

Раніше вчені заявили про те, що вулкан в Єллоустоні може прокинутися вже в найближчі кілька десятків, а не сотень років, як передбачалося раніше.