Вчені визначили час відокремлення денисівців і неандертальців

Вчені визначили час відокремлення денисівців і неандертальців Денисівці і неандертальці розділилися 744 тисяч років тому © Naked Science
Відокремлення відбулося на 200 тисяч років раніше, ніж передбачалося.

Вчені провели аналіз стародавньої ДНК і встановили, що денисівці і неандертальці розділилися приблизно 744 тисячі років тому, тобто на 200 тисяч років раніше, ніж передбачалося до цього, повідомляє EurekAlert!.

Дослідники розробили нову методику аналізу ДНК, яка допомогла їм отримати нові дані про еволюцію давніх людей. У ході дослідження вони порівняли геноми чотирьох популяцій людей: сучасних євразійців, сучасних африканців, неандертальців і денисівців. Вчені виділили мутації, які були спільними для двох або трьох популяцій.

Виявилося, що 20% сайтів (ділянок розміром в один нуклеотид) мали мутації, які зустрічалися тільки у неандертальців і денисівців, що відсувало раніше встановлений час розбіжності цих двох груп. Якби розділення відбулося пізніше, тоді було б більше мутацій, характерних для обох видів.

На думку дослідників, неандертальці і денисівці походять від однієї групи давніх людей, а відокремлення цих видів сталося 300 поколінь.

Крім того, вчені встановили, що розходження в ДНК неандертальців досить великі, що вказує на те, що популяція людей цього виду була численною. Раніше передбачалося, що її розмір не перевищував тисячі осіб. Дослідження, проведені у 2015 році, вказували на те, що неандертальці жили невеликими відокремленими групами.

Раніше вчені встановили, що гени неандертальців викликають депресії, нікотинову залежність і захворювання шкіри у сучасних людей.